Kam na dopust – Maroko 2017

Potovanja so del naše družine. To smo pač mi. Nikoli nismo komplicirali kam gremo lahko na dopust v določeni starosti otroka. Šli smo kamor nas je vodila želja. Vse do leta 2017 smo z avtom potovali po Evropi (Sardinija, Korzika, Sicilija, Albanija, Grčija, …), saj za kaj več niti ni bilo časa. Leto 2017 pa je bilo leto, ko naju z dragim najin nemirni duh ni več mogel držati v Evropi. Odločila sva se, da bova otroka začela vpeljevati v svet, ki ga do tistega trenutka nista poznala. V svet, kjer ženska še vedno nima enakih pravic kot moški, v svet kjer še vedno živijo večinoma ruralno življenje, v svet kjer se kultura in vera, razlikujeta od naše, v svet kjer ljudje živijo v veliki večini (razen mest) v domovih narejenih iz naravnih materialov, kjer se ljudje družijo med seboj še na bolj tradicionalen način. Svet, ki sva jima ga pokazala, ju je preprosto navdušil. Čeprav sta bila na začetku zelo zadržana in malo preplašena, je zadržanost zelo hitro minila in začela sta uživati, komunicirati z ljudmi, na polno barantati.

Časa za planiranje potovanja v Maroku niti nismo imeli, saj smo se za potovanje odločili dokaj na hitro. Pred odhodom smo oddajali še zadnje fotografije iz dogodka 500 podjetnic 2017. Še dobro, da sem na spletu našla opis klasične Maroške ture od Nina potuje, kar mi je predstavljalo dober okvir za planiranje prvih treh prenočišč, potem smo se prepustili poti in prenočišča bookirali sproti za nekaj dni v naprej. Odločili smo se za krog, ki ga je predlagala Nina, vendar v obratni smeri. Morda nam je bil zato zaključek našega potovanja bolj dolgočasen.

Če sem pred odhodom menila, da me bodo fascinirali maroški rokodelki izdelki, sem se zelo motila. Fascinirala me je narava, njene barve, nepredstavljive teksture, njena mogočnost. Fascinirala so me rumena žitna polja, ki so jih želi ročno. Fasciniral me je vonj, barve in polni okusi njihove hrane. Nepozaben je bil njihov pomarančni sok, ki ga še danes lahko okusim v spominu.
Mesta in tržnice me niso posebno navdušile. Morda, ker sem jih kar nekaj v svojem življenju že videla in se v tem svetu ne razlikujejo kaj preveč ena od druge, morda pa le zato, ker je v vsakem mestu tega totalno preveč. Najbolj prisrčna mi je ostala v spominu tržnica v Essouiri, ker je imela dušo. S prodajalcem si se dejansko pogovarjal, ne le barantal. Morda pa le zato, ker imam v spominu čudovit, okusen obrok na osrednji ribiški tržnici. Ali pa, ker mesto leži ob morju, kjer vrši naokoli ribičev, rib vseh velikosti, barv, kjer se vse mudi, ampak se tudi ne mudi 😉 Marakeš, Fes in Meknes, najbolj opisovana mesta, name niso naredili nekega posebnega vtisa, v njih nisem videla nekega posebnega čara. Najbolj očarana od vseh mest, ki sem jih doživela v Maroku, sem bila nad na pol porušenim mestom iz blata in slame, ki se nahaja pod Unescovo zaščito Ait Ben Daddou. Počutila sem se, kot bi bila del tistih časov.

Vsako potovanje pa s seboj prinese izkušnje in doživetja, ki jih nikoli ne pozabiš. Naši takšni izkušnji sta bili dve.
Prva je bila srečna zgodba z našim avtom, ko smo ob prvem vžigu ob 1.30 zjutraj, zaslišali predirljiv BIIIIP in napis na ekranu engine failure. OMG! Danes se smejimo ob spominu na to, vendar pa takrat ni bilo prav nič smešno. Rent a car agencija nam je sicer zagotovila, da je kljub piskanju z avtom vse OK, kar pa ni bilo ravno tolažilno, ko se je vsako minuto oglasil tisti grozni BIIIP. Bolj ko smo se približevali goram, puščavi, bolj kot je bilo vroče, bolj neutrudno je avto bipal. Na koncu smo resnično uspeli narediti celoten krog brez obiska pri mehaniku, rezen da smo konkretno nalili olja in hladilne tekočine.
Druga izkušnja je bila s puščavo. Vsi smo si močno želeli na treking in prenočevanje v puščavi. Otroka in dragi so si kupili celo rute, da si bodo lahko naredili turbane. Realnost je bila, da smo ob prihodu v Merzougo, naleteli na močen puščavski vihar. Čeprav so skupine vozili v puščavo, so nam nekateri to odsvetovali. Včasih se je potrebno prizemljiti in poslušati glasove ljudi, za katere čutiš, da ti hočejo dobro. Mi smo to storili, čeprav je bilo otrokoma to zelo težko sprejeti. Posledica je bila, da smo našli prenočitev v čudovitem resortu v puščavi Auberge De Charme Les Dunes D´Or, kjer smo počakali, da se vihar poleže in odšli na umirjen, zasebni treking s kamelami ob sončnem vzhodu. Kaj tako lepega, kot to kar sem doživela v tistem dnevu puščave, v življenju še nisem doživela. Vihar je bil kljub pesku v glavi, v ustih, laseh, prav romantično doživetje, da o trekingu ob sončnem vzhodu sploh raje na izgubljam besed. Ko so se oblaki proti jutru razkadili in je veter prenehal pihati, sej je pred nami odprla ena velika gmota nepopisanega peska, ki jo je oblivala zlato-rozna jutranja zarja.

Naše potovanje je bilo čudovito. Tu sem spoznala kako zelo sem pogrešala te najine pobege iz realnega sveta, v drug svet. Destinacija za leto 2018 je že izbrana. Komaj že čakam, da se odprejo termini letov in se lahko začne naša nova prvomajska pustolovščina 😀

Maroko-Maroc-001

Maroko-Maroc-106

Komentarji

komentarji

Če želiš, lahko napišeš svoje mnenje o tej objavi.

Leave a reply.

You must be logged in to post a comment.